maart 30, 2018

Marc My Words: New Ways to Enable Learning

Marc Rosenberg verbindt in dit artikel 70:20:10 met het learning and performance ecosystem. Waar het 70:20:10 model een overkoepelend framework biedt voor een performance-verbeteringsstrategie, geeft het […]
maart 23, 2018

The 5 Moments, 70:20:10, and Workflow Learning

In deze blog verduidelijkt Conrad Gottfredson (die van de Five Moments), de relatie tussen de Five Moments of Learning Need en 70:20:10. Hij legt uit dat  als […]
maart 16, 2018

Driving Performance Guidance @ Point-of-Work

Hoe zorg je voor Performance Guidance in het werkproces, op het moment dat de medewerker dat nodig heeft. Dat is wat anders dan korte trainingsmomentjes, kennisfragmenten […]
maart 7, 2018

Learning In The Digital Age

Lees in dit artikel van Nick van Dam waarom de functie en de inhoud van HRD/L&D drastisch moeten veranderen. Belangrijkste punten: Creëer veel meer mogelijkheden voor […]
maart 2, 2018

Six take-aways from Learning Technologies 2018

Martin Couzins zet de belangrijkste inzichten en tips voor L&D-professionals die op de Learning Technologies 2018 in Londen voorbij kwamen, op een rijtje. Interessant voor L&D/HRD-ers […]
februari 19, 2018

Is the Learning and Development bubble about to burst?

L&D moet zorgen voor impact op verbeteringen in performance. Doorbreek de gedachte die breed in organisaties leeft dat L&D er is als leverancier van trainingen en […]
februari 14, 2018

7 Micro-eLearning Techniques to Improve Performance

Christopher Pappas legt in deze blog uit op welke manieren micro-(e)learning kan worden ingezet om lerenden op een snelle, efficiënte  manier van informatie te voorzien, die […]
februari 13, 2018

The Evolutionary Journey from “Training” to “Performance” is HERE!

Bob Mosher, performance goeroe en de man van de 5 Moments of Need, heeft een benchmark gedaan onder 8 grote (US) organisaties. In deze blog noemt […]
januari 18, 2018

Pivot: Shifting the Focus to Our Internal Customers

Interne klanten zijn voor L&D wat externe klanten voor Sales en Customer Services zijn. Als medewerkers niet geholpen worden met de producten en activiteiten van L&D […]
januari 12, 2018

L&D in 2018

Zo aan het eind van het jaar, of in het begin van het nieuwe jaar vliegen de voorspellingen je om de oren. Ook L&D is daarvan […]