september 12, 2018
L&D wil graag het leren in lijn brengen met wat de business vraagt, gericht op business outcomes. Maar dat lukt niet erg. Volgens David James kunnen […]
augustus 29, 2018
Volgens het 2018 Annual L&D Benchmarking Report van Toward Maturity ziet 98 % van de toporganisaties “Improving Organizational Performance” als een top-prorioriteit. 93% van de L&D-managers […]
augustus 24, 2018
People are complicated. Performance is complicated. Behavior is complicated. But L&D support should not be. L&D-professionals maken zelf hun werk onnodig gecompliceerder dan het hoeft te […]
augustus 17, 2018
Cris Pirie, general manager of worldwide learning at Microsoft, geeft in dit interview een visie op de trends die nieuwe leerstrategieën noodzakelijk maken en wat leiders […]
augustus 2, 2018
“Our goals for individual, group, and organizational success are not about learning but are about performing. What really matters is performance. It makes all the difference.” […]
juni 26, 2018
De C-Suite is heeft steeds meer belang bij het objectief meten van de impact van leren op bedrijfsresultaten. Er is echter een verschil tussen wat de […]
juni 20, 2018
Het laatste rapport van Towards Maturity laat zien dat senior- en lijnmanagers een voorkeur hebben voor informeel leren en leren tijdens het werk. Aan de andere […]
juni 8, 2018
Leren en ontwikkelen wordt in veel organisaties gemeten naar efficiëntie, zelden naar business impact. Die efficiëntie wordt gemeten met het model van Kirkpatrick. Level 1 doen […]
juni 6, 2018
Kennisdelen in organisaties is nog steeds lastig. In het artikel noemt J.D. Dillon vijf belangrijke oorzaken en tips om kennisdelen beter te organiseren. Lees verder
mei 23, 2018
“Without designing for the point-of-work, L&D solutions (macro and micro) rely heavily on hope and are costly in so many important ways.”, zegt David James in dit artikel. […]